hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم | برگزاری نمایشگاه های کفش راهی برای رسیدن به بازاهای جهانی

قم | برگزاری نمایشگاه های کفش راهی برای رسیدن به بازاهای جهانی

صادرکنندگان کفش قم باید علاوه بر بازارهای همسایه به ظرفیت‌های اقتصادی سایر کشورهای جهان نیز توجه کنند که در همین رابطه ایجاد نمایشگاه توانمندی‌های استان قم در حوزه کفش اقدام بسیار موثری به شمار می‌آید.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم،حمید زادبوم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کفش، صندل و صنایع استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: دستگاه‌های اقتصادی وابسته به دولت در این استان همچون سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت به همراه تشکل‌های بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی در قم با همکاری یکدیگر برای صادرات کالاهای ساخت استان به‌خوبی تلاش می‌کنند که حاصل آن جایگاه ویژه قم در صادرات بسیاری از محصولات همچون کفش و فرش دستباف است.
 وی افزود: در شرایطی که کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان در فروش نفت با مشکل مواجه شده است،‌ بهترین راهکار برای تامین ارز موردنیاز،‌ توجه به صادرات است و صادرکنندگان استان قم با توجه به این واقعیت، علاوه بر کشورهای همسایه به دنبال کسب بازارهای جدید برای فروش محصولات تولیدی استان هستند.
 وی ادامه داد: تولید کفش در قم از جایگاه ممتازی برخوردار است و فعالان این بخش با ایجاد ارزش‌افزوده و استفاده صحیح از مواد اولیه، محصول نهایی را تولید و به بازارهای صادراتی ارسال می‌کنند،‌ همچنین این استان در زمینه تولید فرش دستباف جلودار است و نام فرش قم در بازارهای جهانی مشتریان خاص خود را دارد.
 زادبوم گفت: چین علاوه بر این‌که خود صادرکننده بزرگی است، بازار خوبی نیز برای صادرات محصولات تولیدشده در قم دارد و صادرکنندگان استان به‌ویژه در بخش فرش دستباف باید از این ظرفیت هرچه بیشتر استفاده کنند.
 وی بیان کرد: همچنین صادرکنندگان کفش قم باید علاوه بر بازارهای همسایه به ظرفیت‌های اقتصادی سایر کشورهای جهان نیز توجه کنند که در همین رابطه ایجاد نمایشگاه توانمندی‌های استان قم در حوزه کفش اقدام بسیار موثری به شمار می‌آید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد